Bile Orang Melayu Tak Bersatu

Assalamualaikum, mata aku tak boleh lelap lah.... adehhh... tadi aku duk lepas buat assignment. aku terbaca satu isu mengenai isu orang melayu kita. nak marah kang takkan aku nak ganyang paper tu, geleng kepala yang mampu aku buat. cuba korang fikir apekah rakyat malaysia sekarang kian diambang kejatuhan seperti zaman kita dijajah dulu?? aku hanya menyuarakan ape yang aku rasa patut aku luahkan sebagai sorang melayu walaupun aku berdarah celup. kadang2 bile fikir balik kenapa rakyat yang selalu jadi mangsa? tapi bile fikir balik kenapa rakyat yang bodoh sebab membuat pilihan pemimpin yang belum pasti ade sifat kepimpinan. kesiankan? tu la lumrah alam. tiap ape yang kita nak belum pasti kita dapat yang terbaik betulkan, korang tengok la sendiri isu politik sekarang.. semakin hari semakin dekat dengan perbalahan dgn bangsa sendiri. sedar tak sedar orang lain tepuk tangan bile tgk bangsa melayu duk hanyut dengan bergaduh..ape nak jadi aku pon tak tau.... aku rindu kepimpinan TUN MAHATHIR. 

isu sekarang semakin hari semakin panas dengan isu perebutan kerusi sebagai Fucker chair. yang rakyat pulak bodoh.. mai undi ramai2 lepas tu tak sedar diri yang diri tu hanya jadi alat untuk mereka2 ini naik keatas sebagai Leader Monster. aku bukan nak halakan kepada sesape isu ni. aku cuma rasa menyirap bila tengok kebodohan sesetangah bangsa melayu yang kononnye nak cari pemimpin sejati. tapi tak sedar diri yang die jadi kambing tambatan. cuba tengok kat internet sekarang. macam2 isu diketengahkan. orang luar tengok duk senyum kambing tunggu masa nak cucuk jarum jerk. kita tunggu dan lihat jer lahh perjuangan jihad yang diagungkan rakyat melayu sendiri. btlkan cakap TUN MAHATHIR dl "MELAYU MUDAH LUPO" tersadung baru nak mengadah.. nasib kome la.. sesape yang duk kat penang tu aku rasa depa da sedia maklum kan macam mane org melayu punye kehidupan.. sangat2 menyedihkan DUDUK RUMAH MERPATI bagi yang tak mampu. ade sesape pemimpin yang nak bantu??? memang tak la kan. lepas tu lepaskan kemarahan dengan meletakkan kesalahan pada orang lain.. kesian betul. sedar la kita yang orang melayu semakin hari semakin dijajah..

aku mohon maaf kalau sesape terasa. ini cuma luahan hati dan jugak amarah persendirian. tidak ade kene mengena dgn sesape. fikirkanlah betapa pentingnya bersatu untuk kemajuan negara. bukan pilih bulu dalam memilih pemimpin. bagi yang ade duit boleh lah.. silap sikit kasi suap jer. tapi bagi orang kelas bawahan yang tak mampu.. menangis pon tak guna.. nanti keluar la kat bersamamu.. simpati mana lagi yang kita nak harapkan, kalau bukan dengan bangsa sendiri.. hurmm nama pon dunia akhir zaman. aku harap semoga kita sedar dan bangun untuk untuk bangsa sendiri... titik

3 comments:

zaty said...

TUN DR.MAHATHIR mmg pemimpin agung.sejak dia lepas jwtan pm mcm2 jdi. haii melayu melayu. .:'(

Muashri Muhammad said...

kan :'( rindu dy lahhh

fRaMe+LenSeS said...

bila nak wat sma nak ada balasan. jadi camtu aa. sedih kan



 

kod (shoutbox,livestream Facebook,exchange link,banner dll) anda